vineri, 11 ianuarie 2013

Spondiloza: remedii alternative


Reiau acest subiect ca urmare a traficului considerabil generat dar si ca raspuns la intrebarile dvs pt articolul Bonus de implicare: Spondiloza et Co!

Nu sunt medic de profesie, dar dupa experienta mea si altor prieteni pe acest subiect si pe altele, medicii sunt cam departe de a detine "secretul" vindecarii vreunei boli in general si in particular. Si de altfel nici nu sunt incurajati sa isi vindece clientii (da, clientii!) dar asta e alta poveste.
Pt spondiloza te indoapa cu calmante si alte pastile fabricate sa te tina client fidel in farmacii. Daca li te plangi mai tare, dupa ce isi dau peste cap ochii de cateva ori, iti recomanda interventia chirurgicala, etc.


Revenind la subiect, Internetul e plin deja de tot felul de remedii pt spondiloza, remedii ce au la baza medicatia si/sau activitatea fizica, interventii chirurgicale, etc. Asa ca nu imi propun nici macar sa le "trec in revista" - pe unele le-am incercat, pe altele le-am evitat, iar vizita la chiropractician am lasat-o ca ultima masura,  remediul lor fiind foarte violent, invaziv dar eficient in marea majoritate a cazurilor.


Intr-un "final glorios" iata, am pus cap la cap toate informatiile si cunostintele asimilate disecand problema in mai multe aspecte.

Un altfel de remediu contra spondilozei cervicale!

Aceasta se vrea o sinteza a concluziilor mele: Daca va inspirati de aici, sa o faceti cu discernamant si pe propria dvs raspundere!

Nota Bene:
"Mens sana in corpore sano!". Unii oameni inca mai stiu iar altii inca reusesc sa afle ca aparitia oricarei boli intr-un corp viu semnalizeaza o atitudine gresita fata de propriul corp si fata de viata in general.

Aspectul spiritual al vietii, al bolii - considerat cel mai important aspect

  • Introspectie sincera! 
 "Cine sunt EU?", "Ce fac cu viata mea?" "Incotro ma indrept?",  "De ce?", "Ce pot face pt MINE?" etc,
  • Re-prioritizeaza activitatile din viata de zi cu zi!  In urma introspecției ai putea afla multe despre tine si viata ta.
De mult timp oamenii au fost dresati sa fie docili, sa se simta vinovati, sa dea tot ce e mai bun din ei (sau mai rau), sa se jertfeasca pt orice/oricine, sa munceasca pana la epuizare...    "Ce este mai important pt MINE? Viata mea? Sanatatea mea? Familia mea? Parerea prietenilor? parerea colegilor? parerea sefului?
De exemplu, unii stau multe ore peste program la serviciu dintr-un sentiment de vinovatie neconstientizat, li s-a inoculat falsa impresia ca nu muncesc suficient de mult, de bine si atunci compenseaza "uitand" sa mai plece de la serviciu. Altii au altele.
  • Respecta! pe Tine Insuti dar si pe ceilalti. 
Daca incepi sa te respecti pe Tine Insuti, vor incepe si altii sa te respecte (cu adevarat, nu doar de fatada)
  • Schimba stilul de viata! respectand prioritatile adevarate din viata ta
  • Fi Tu un exemplu bun pt familia ta, pt cunoscutii tai.

 Aspectul psihic, mental 

  • Ai incredere in tine - te poti schimba!
  • Ai curaj sa te schimbi, sa pui in practica cele aflate in etapa anterioara
  • Tu si sanatatea corpului tau sunt mai importante decat impresiile artistice pe care le-ai avut pana acum tu sau cunoscutii tai.
  • Indrazneste sa iesi din turma!

Aspectul fizic  - punerea in practica a aspectelor anterioare

  • Evita sa ridici sau sa cari greutati!   
    Orice gram in plus preseaza in final pe un nerv!
    Acum e chiar un moment bun sa slabesti daca aveai de gand. Evita indoparea dupa ora 18! Chiar daca nu ai mancat nimic toata ziua (sa-ti fie rusine! sa nu se mai repete!) corpul tau nu mai are ce face cu tona de mancare pe care ai vrea sa i-o dai creezand ca "recuperezi" ceva. Nu, nu recuperezi nimic, faci doar mai rau.
  • Consuma multe lichide curate! Coloana, vertebrele dar si articulatiile in general au multa nevoie de lichide! (pt a ajuta la reumplerea spatiului intervertebral - am uitat numele exact)
    Adica: apa, ceai, sucuri poaspat presate/stoarse. Atentie, alcoolul produce deshidratare - trebuie evitat! plus ca face ravagii in celulele ficatului (50 ml alcool ar fi eliminat complet abia dupa 2 sapatamani!)
De exemplu, se pot bea de dimineata pana la pranz 1-1.5 litri de ceai verde in diverse concentratii tolerabile, preferabil fara zahar. Ceaiul verde poate regla tensiunea arteriala prin scaderea sau cresterea ei, in functie de concentratie. Nu se bea dupa ora 17, fiind de ~ 10 ori mai concentrat decat cafeaua si datorita eliberarii treptate de cofeina (teina).
Se mai pot bea inca 1-2-3 litri de apa, sau sucuri naturale. Apa, ar fi bine sa fie... vie, de izvor sau de la robinet (se poate filtra). Apa imbuteliata e cam distrusa din anumite puncte de vedere si ar trebui evitata daca exista alternative. Ceaiul verde in special si apa in general pot vindeca, "ca prin minune" migrenele, durerile de cap.
Cantitatea de lichid baut intr-o zi poate reprezenta pana la 5% din greutatea corpului (5 litri pt 100kg; 2,5 litri pt 50kg greutate corporala).
  • Relaxeaza spatele! - Pe scaun ori in picioare, alterneaza des pozitia trunchiului fata de pozitia in care-ti petreci cea mai mare parte din timp. 
    Schimba centrul de greutate, "odihneste" coloana folosind spatarul scaunului. Ridica-te macar 5 minute la fiecare ora - fa altceva, de exemplu exercitii de stretcing/intinderi - daca bei lichide suficient de mult te vei ridica mult mai des de pe scaun ;)
    Schimba scaunul cu unul mai bun pt tine, pune un scaunel sau ceva mai inalt sub picioare cand stai pe scaun
  • Intinde spatele!
    de exemplu  mingea crivit-gym-ball a costat 20-30lei la LIDL  - e suficient sa atarni asa pe ea pt cateva minute. (Se gaseste si al Decathlon la pret dublu sau mai mare)
    Daca iti place inotul, acum e momentul sa te dai mai des prin bazine.
    Exercitiile de Tai Chi fac iara foarte bine.
    Alte exercitii la orizontala sunt bine venite;
    Masaj; Masaj cu apireven
  • Invata sa respiri corect! Pana inveti sa respiri corect, exercitiul urmator ti-ar putea lua durerea "cu mana":  
  1. inspira cam cat poti de mult;
  2. mentine aerul;
  3. strange/suge burta cam cat poti de tare, umfland totodata si mai tare cutia toracica (astfel este presata, ridicata si diafragma) scoate pieptul spre inainte;
  4. indreapta coloana: orienteaza barbia catre piept dar fara sa apleci capul;
  5. acum ai putea sa meditezi un pic daca nu o faci deja... (incearca macar sa nu te mai gandesti la bazaconiile de zi cu zi, fi acum prezent, e momentul tau si faci ceva doar pt tine)
  6. elibereaza aerul
  7. mentine o secunda - doua fara sa inspiri
Daca ti-a placut, repeta pasii astia de mai multe ori. Daca nu ti-a placut, ar trebui sa mai incerci o tura-doua.
Omul isi poate tine respiratia mai mult de 4-5 minute - tu ai reusit mai mult de 20 de secunde? In acest caz, nu durata este scopul exercitiului dar daca tot suntem aici ar trebui sa iti pui semne de intrebare daca ajungi cu greu la 30 de secunde.
Pasii 1-5 se pot executa si legat. De la pasul 3 ar trebui sa simti diferente majore, placute. Repeta pasi de mai multe ori pe zi, nu doar cand te doare. In timp, incearca sa inspiri si mai mult si sa tii aerul mai mult, dar progresiv, fara exagerari.
  • Ajuta zona lombara - si aici de obicei vine bonus o durere
    aici folosesc din cand in cand aceasta centura pt spate - pe site nu scrie dar pe cutia ei are mai multe detalii care par SF. Printre altele, produce si o incalzire locala... ca si cum ai da cu ardei iute pe piele - efectul final e placut.
  • Odihna din plin! cauta pozitia in care dormi mai bine, sau in care scapi de dureri:
    pune mai multe perne sub spate si cap, ca si cum ai crea o rampa de lansare... dar nu exagera.

Pune in spatele genunchilor o perna, sau o paturica facuta sul.
Daca patul ti-e strain, incearca sa il vizitezi mult, mult mai des.
Si dormi!
Cam asta imi amintesc din ce am facut eu cu succes de la data publicarii articolului si pana acum... 

"Aspectele" de mai sus le-am delimitat arbitrar, ele in realitate se intrepatrund destul de bine, confundandu-se in aspectele mai mult sau mai putin grosiere iar intreaga expunere nu se vrea deloc savanta, daca ramaneti cu ceva si va poate folosi la ceva - ma bucur, daca nu - mai cautati sau reveniti alta data.




Sanatate si lumina!



Bonus:  
Pentru cei care vor mai mult, le-ar fi foarte util urmatorul filmulet.  Astfel, textul si exercitiile de mai sus ar putea deveni mult mai eficiente.


(Cu click pe [CC] se poate selecta traducerea in limba romana )



3 comentarii:

  1. Felicitari pentru blog ,sper ca sfaturile date de d-voastra sa ma ajute.La mine intepaturile sunt de la ceafa radiaza in umar,e ca un soc electric ciudata senzatie si sunt in fiecare zi aproape,Multumim frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol extrem de folositor (sugestii care pot fi aplicate), scris cu suflet si mai ales, diferit de limbajul in termeni strict medicali, rigid, cum sunt majoritatea articolelor gasibile pe net.... aa, inca ceva, e scris intr-un mod incurajator, mai trage omul nadejde ca se poate trata, sau macar isi poate ameliora suferinta...si spun asta pentru ca ma aflu in situatia in care ametelile /dureri de cap sunt aproape zilnice..
    depinde de fiecare, cat si cum considera sa faca pentru propria sanatate (dar metodele ne sunt la indemana!)
    Felicitari pentru rabdarea si nervii pentru compilatie si multumim pentru generozitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur daca v-a fost de folos.
      Intre timp am mai improvizat o metoda de intindere inspirata de la bila /mingea aceea mare despre care am scris mai sus si anume:
      > Atarnarea cu capul in jos pe marginea patului :)
      - pe spate cu fata in sus
      - eventual cu o perna sau doua sub spate.
      - imi e mai la indemana in noptile in care dupa un efort neglijent in timpul zilei ma trezesc durerile de cap sau amorteli in brate... si ma las sa atarn usor din pat .. in ~30 de secunde sunt reparat si pot sa imi continui somnul :))

      E mai bine sa va antrenati totusi, la inceput sau in permanenta, cu acea minge uriasa. La mine, primele reveniri la pozitia verticala dupa astfel de intinderi/atarnari au fost insotite de durerei un pic taioase in zona vertebrelor mai congestionate.
      Mare atentie deci, nu va jucati iresponsabil cu coloana dvs!
      Intinderile/atarnarile acestea simple, se pot face atat pe burta cat si pe spate, vedeti care va ajuta.

      Nu in ultimul rand, o vizita la un cabinet de fizio/kineto-terapie va face minuni ... la propriu.
      Pe langa tratamentele la diverse aparate, masaj, parafina etc, veti invata si cateva exercitii simple, banale dar foarte eficiente pe care le veti putea face oricand va fi nevoie.
      Se poate merge si cu trimitere de la medicul de familie si astfel va fi si mai ieftin.

      Viata lunga sanatoasa!

      Ștergere

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Recomandations

În continuare puteţi găsi câteva articole care mi-au atras atenţia /
Hereafter you may find some articles that caught my attention: